FAQ
Hieronder vind je een overzicht van vragen die vaker zijn gesteld door onze klanten. Wellicht staat jouw vraag hier ook al tussen? De vragen zijn verdeeld in verschillende categorieën: bestellen, betalen, bezorgen, garantie en retourneren, verzorging en ‘Mijn House of Cactus’. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan een e-mail, WhatsApp ons of vul het contactformulier op de contactpagina in. Wij beantwoorden jouw vraag dan zo snel mogelijk!
Bestellen
Dit is een fluitje van een cent! Als jij op de productpagina bent van het door jouw gewenste artikel, selecteer je het aantal artikelen dat je wilt afnemen en vervolgens stop je deze in je winkelwagen. Nadat je klaar bent met winkelen, ga je naar je winkelwagen en vul je de gevraagde gegevens in. Vervolgens doorloop je het betalingsproces en zodra je hebt betaald krijgen wij jouw bestelling binnen. Jij ontvangt hier uiteraard ook een bevestiging van. Zodra wij jouw bestelling hebben verstuurd, krijg jij een mail met de bijbehorende Track & Trace code en zo kun je precies in de gaten houden wanneer jouw groene vrienden zullen worden bezorgd.
Dit kan gebeuren, geen paniek! Het zou kunnen zijn dat je een foutje hebt gemaakt bij het invullen van je e-mailadres. Zou je dit eerst willen controleren? Controleer ook even je spambox, misschien is de bevestigingsmail hierin terecht gekomen. Als dit allemaal niet het geval is, stuur ons dan een e-mail, WhatsApp bericht of vul het contactformulier in. Dan zorgen wij ervoor dat jij alsnog jouw bevestigingsmail ontvangt.
Ja, dit kan zeker! Dit adres moet dan wel in Nederland zijn, omdat we (nog) niet in het buitenland bezorgen. In de toekomst zijn we dit zeker van plan. Het afleveradres van jouw bestelling kun je veranderen in het besteloverzicht door ‘Verzenden naar een ander adres?’ aan te vinken. Zorg er wel voor dat wij jouw e-mailadres hebben voor onder andere de bevestigingsmail en de Track & Trace code.
Nee, dit is niet mogelijk. Als je een bestelling plaatst, wordt deze verwerkt en gaan we direct aan het werk. Het is daarom niet mogelijk om jouw bestelling aan te passen of te annuleren.
Zeker, en dit gaat ook nog eens heel eenvoudig! Zodra wij jouw bestelling hebben verzonden, ontvang je op het aangegeven e-mailadres een link naar de Track & Trace code van jouw bestelling. Via deze link kun je precies in de gaten houden wanneer jouw bestelling wordt bezorgd.
Ja, dat klopt! Wij hebben de btw alvast berekent in de prijs. Hier hoef je verder dus geen rekening mee te houden.
Als je jouw pakket op jouw huisadres wilt laten bezorgen, dan zijn de verzendkosten €5,50. Zodra je jouw bestelling bij een DPD servicepunt wilt laten afleveren, dan betaal je €4,35. Als je een bestelling plaatst van €50,- of hoger, dan betalen wij de verzendkosten voor je.
Betalen
Ja, dat klopt! Wij hebben de btw alvast berekent in de prijs. Hier hoef je verder dus geen rekening mee te houden.
Je kunt jouw bestelling betalen met IDEAL.
Zodra je een product aan je winkelwagen hebt toegevoegd, dat komt deze in het bijbehorende overzicht te staan. In de winkelwagen heb je de mogelijkheid om je kortingscode te verzilveren. Vergeet niet op ‘Waardebon toepassen’ te klikken, want anders wordt jouw kortingscode niet verwerkt. Als je de bestelling hebt geplaatst, is het helaas niet meer mogelijk om jouw kortingscode aan de bestelling toe te voegen.
LET OP: Er kan maar 1 kortingscode per bestelling worden gebruikt.
Hmm, dat is niet zo mooi! Controleer als eerste even de einddatum van de kortingscode, wellicht is de kortingscode verlopen. Daarnaast kun je maar 1 kortingscode per bestelling gebruiken. Lukt het nog steeds niet? Neem dan even contact met ons op via de e-mail, WhatsApp of het contactformulier.
Hmm, dat is niet zo mooi! Controleer als eerste even de einddatum van de kortingscode, wellicht is de kortingscode verlopen. Daarnaast kun je maar 1 kortingscode per bestelling gebruiken. Lukt het nog steeds niet? Neem dan even contact met ons op via de e-mail, WhatsApp of het contactformulier.
Als je jouw pakket op jouw huisadres wilt laten bezorgen, dan zijn de verzendkosten €5,50. Zodra je jouw bestelling bij een DPD servicepunt wilt laten afleveren, dan betaal je €4,35. Als je een bestelling plaatst van €50,- of hoger, dan betalen wij de verzendkosten voor je.
Bezorgen
Zodra we jouw bestelling hebben gevonden, gaan we direct aan de slag. We halen de door jouw bestelde planten zo snel mogelijk op bij de kweker, om ze vervolgens op een zo goed mogelijke manier te verpakken. Wij hebben in de meeste gevallen 2 tot 5 werkdagen nodig om jouw bestelling op het aangegeven adres te bezorgen. Het komt heel soms voor dat dit niet lukt. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat het erg druk is bij de pakketdienst of dat een deel van de bestelling niet op voorraad is.
Ja, dit kan zeker! Dit adres moet dan wel in Nederland zijn, omdat we (nog) niet in het buitenland bezorgen. In de toekomst zijn we dit zeker van plan. Het afleveradres van jouw bestelling kun je veranderen in het besteloverzicht door ‘Verzenden naar een ander adres?’ aan te vinken. Zorg er wel voor dat wij jouw e-mailadres hebben voor onder andere de bevestigingsmail en de Track & Trace code.
Jouw bestelling wordt geleverd door DPD. Zij zullen ervoor zorgen dat het pakket op het juiste adres wordt afgeleverd.
Jammer dat je niet thuis bent, want dat betekent dat je langer op jouw groene vrienden moet wachten. Er zijn 3 opties wat er met jouw pakket kan gebeuren:
- Jouw bestelling wordt afgeleverd op een plek die je zelf kan selecteren via de Track & Trace pagina, bijvoorbeeld in de tuin.
- Jouw bestelling wordt bij de buren afgeleverd. In de brievenbus zit dan een leveringsbewijs.
- Jouw bestelling wordt retour genomen en op een later moment opnieuw afgeleverd. In de brievenbus ontvang je hiervan een bewijs.
Nee, dit is helaas (nog) niet mogelijk. Zodra wij het pakket hebben overgedragen aan DPD, wordt het pakket meegenomen in hun distributieproces met als doel het pakket zo snel mogelijk bij jou af te leveren.
Nee, deze zit niet in het pakket! De factuur sturen wij digitaal naar je op naar het bij ons bekende e-mailadres. De pakbon wordt overigens wel fysiek aan het pakket toegevoegd.
Nee, dit is niet mogelijk. In samenwerking met DPD bezorgen wij alle bestellingen.
Garantie en retourneren
Als jij jouw cactussen en/of vetplanten springlevend en van een hoge kwaliteit binnen krijgt, vervalt de garantie. Waarom? Wij kunnen de manier waarop jij de cactus en/of vetplant verzorgt niet controleren. Het is daarom niet vast te stellen hoe de cactus en/of vetplant eventueel dood is gegaan.
Zodra jij je bestelling wilt retourneren, dan kan je dit binnen 14 dagen doen. Neem hiervoor ten alle tijden contact met ons op via de e-mail, WhatsApp of via het contactformulier. Stuur in dit berichtje altijd de reden van je retourwens mee, inclusief een foto van het product. Wij zullen dan gaan kijken hoe we dit op de beste manier kunnen oplossen.
Op deze vraag is lastig antwoord te geven. Dit heeft namelijk te maken met de reden waarom jij je bestelling wilt retourneren. Laat ons daarom altijd via de e-mail, WhatsApp of het contactformulier weten zodra je jouw bestelling wilt retourneren. Stuur in dit berichtje ook direct de reden en een foto van het product mee. Wij gaan dan kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen.
Als je besluit om jouw bestelling te retourneren, zou het fijn zijn als je deze net zo inpakt als dat je deze van ons hebt gekregen. Wij gaan dan op zoek naar nieuwe eigenaren voor jouw ex- groene vrienden. Indien je de verpakking al hebt weggegooid, is het niet erg als je een andere doos gebruikt. Het verzenden van het dit pakket is dan wel op eigen risico. Zodra de planten ongeschonden bij ons aankomen, dan ontvang jij natuurlijk het aankoopbedrag terug op je rekening. In ieder ander geval nemen we uiteraard even contact met je op.
Als wij hebben laten weten dat wij je geld terugstorten, dan staat dit binnen 30 dagen op je rekening waar jij jouw bestelling mee hebt betaald. Uiteraard proberen wij het geld veel sneller dan deze 30 dagen terug te storten zodat je dit aan nieuwe groene vrienden kan uitgeven.
Onze cactussen en vetplanten komen rechtstreeks van de kweker. Dit is Handelskwekerij Ubink bv uit Kudelstaart.
Wat jammer dat jij jouw bestelling wilt retourneren! Het retouradres is als volgt:
Cactuslaan 25
1433 GZ in Kudelstaart
Verzorging
Een cactus is erg eenvoudig te verzorgen. Wij zijn er 100% van overtuigd dat ook jij jouw cactus op een goede manier kan verzorgen, zodat je lang van jouw groene vriend kan genieten. Voor de verzorging van jouw cactus verwijzen wij je graag door naar onze verzorgingspagina. Mocht het tóch iets minder goed gaan met de verzorging van jouw cactus, stuur ons dan een e-mail, WhatsApp ons of vul het contactformulier in.
Een vetplant is gemakkelijk te verzorgen. Wij geloven er dan ook in dat ook jij jouw vetplant op een perfecte manier kan verzorgen, zodat jouw groene vriend een lang en gezond leven tegemoet gaat. Voor de verzorging van jouw vetplant verwijzen wij je graag door naar onze verzorgingspagina. Mocht het tóch niet helemaal lukken met de verzorging van jouw vetplant, stuur ons dan een e-mail, WhatsApp ons of vul het contactformulier in.
Een cactus en/of vetplant moet je vooral niet teveel water geven! Het gebeurd vaak dat de cactus en/of vetplant direct water krijgt als de grond nog maar net droog is. Dit is helemaal niet nodig. Een cactus en/of vetplant is van nature namelijk gewend aan droge grond rondom zijn wortels, daar zijn deze slimmeriken op ingesteld. Als de wortels van een cactus en/of vetplant te lang vochtig zijn, is de kans op rotting groot en dan is de kans dat jouw groene vriend het zal overleven niet groot. Wij adviseren daarom ook om jouw cactus en/of vetplant in de groeiperiode, dat is tussen maart en september, 1x per 2 weken water te geven. Als de cactus en/of vetplant in de rustperiode terecht komt, dit is tussen oktober tot en met februari, is 1x water geven per maand voldoende. Bekijk ook onze verzorgingspagina voor meer informatie.
Zowel de cactus als de vetplant zijn fan van licht! Wij adviseren dan ook altijd om een cactus en/of vetplant op een plek te zetten met veel natuurlijk licht. Een groot deel van de cactussen kan zelfs in de volle zon staan. Dit kan bijvoorbeeld de eettafel of de vensterbank zijn. Zodra je een cactus buiten wilt zetten, laat hem dan eerst even wennen in de schaduw voordat je hem in de volle zon zet.
Mijn House of Cactus
Klik hier om een Mijn House of Cactus account aan te maken.
Naast het feit dat wij je op de hoogte houden van de laatste informatie, zitten er nog meer voordelen aan het hebben van een Mijn House of Cactus account, namelijk:
- Je kunt eenvoudig een nieuwe bestelling plaatsen, want jouw gegevens zijn bij ons bekend.
- Je hebt snel en eenvoudig zicht in de status van je bestelling.
- Je hebt inzicht in je bestelgeschiedenis, zodat je snel kunt terugzoeken welke groene vrienden je eerder hebt aangeschaft.
Klik hier om in te loggen in jouw Mijn House of Cactus account.
Klik hier om het e-mailadres van jouw Mijn House of Cactus account te veranderen.
Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen voor jouw Mijn House of Cactus account.
Dit kan je helaas niet zelf doen, wil je dat je account verwijderd wordt neem dan contact met ons op via de e-mail, WhatsApp of het contactformulier.